Leiding

Maak kennis met onze leiding!

In onze groep worden de leden afhankelijk van hun leeftijd en geslacht ingedeeld in takken. Jongens en meisjes uit het 1ste en 2de leerjaar zitten samen bij de Kapoenen. Meisjes uit het 3de, 4de en 5de leerjaar bij de Kabouters en de jongens bij de Welpen.

Vanaf het 6de leerjaar tot en met het 2de middelbaar kan je terecht bij de Jong-Gidsen (meisjes) en Jong-Verkenners (jongens). Daarna kom je bij de gidsen en verkenners totdat je leiding wordt. Wanneer de groep te groot wordt, richten we ook een speciale Jin-tak in, in deze tak leert men dan zelfstandig zijn en leiding geven.

In elke tak zitten momenteel tussen de 8 en 25 leden die elk begeleid worden door 2 à 5 leiders en leidsters. Aan het hoofd van onze groep staat de groepsleiding met enkele assistenten. Verder worden we ondersteund door enkele materiaalleiders, onze KWAP (Keuken-Werk-Ambiance-Ploeg) en onze Vriendenkring (beheer van het gebouw en materiaal).

Hieronder vind je een overzichtje van de leiding per tak. Contactgegevens per tak kunnen steeds teruggevonden worden op de laatste bladzijde van het kompas.

Kapoenen

Het leven van een kapoen is er één vol spel, fantasie, creativiteit en expressie. Spelenderwijs en ongedwongen ontdekken we samen met hen de (scouts)wereld.

Kapoenenleiding

Noah Jaspers

Fien Knops

Siebe Noblesse

Esther Thenaers

Kabouters & Welpen

Kabouters en Welpen hebben een gigantische drang naar beweging. Ze houden van kampen bouwen, zich verkleden, het ontrafelen van mysteries en vrij spel. En ze durven soms ook eens vals te spelen. Met de hulp van hun leiding leren ze ook hun eerste technieken aan.

Kabouterleiding

Manon Lagaeysse

Chloë Truyens

Robbe Uytterhoeven

Jelle Vanderlinden

Welpenleiding

Wout Broekmans

Marie Maet

Senne Vanderlinden

Anino Van Pinxteren

Jong-Gidsen & Jong-Verkenners (Jong-Givers)

Jong-givers zijn niet bang van een beetje avontuur en om reeds zelf de handen uit de mouwen te steken. Jong-givers vinden het ook leuk een eigen inbreng te kunnen heben. Ze leren samenwerken, verkennen en ondernemen, engagement tonen, samen overleggen en zich voor anderen in te zetten. Op kamp zetten ze hun tent op, koken hun eigen potje op een zelfgemaakt houtvuur, en ze gaan natuurlijk ook op een avontuurlijke tweedaagse. Zo ontdekken ze stilaan wat scouting echt inhoudt.

Jong-Gidsenleiding

Yolanda Thenaers

Jonas Timmers

Hannah Verboven

Jong-Verkennerleiding

Enno Mangelschots

Thijs Reynders

Jan Swerts

Gidsen & Verkenners (Givers)

Givers zijn er in alle soorten en maten, maar er zijn enkele typerende eigenschappen van een giver. Soms zijn ze lui en andere keren dan weer niet te stoppen. Ze zitten boordevol ideeën en zijn tot meer in staat dan ze zelf denken. Givers zijn pubers die op zoek zijn naar zichzelf, maar vooral ook op zoek naar avontuur. De giverleiding wil hen hierbij inspireren, informeren en uitdagen.

Gidsenleiding

Bram Cox

Fabian Lagaeysse

Verkennerleiding

Jins

Sinds 2018 heeft Scouts Beringen-Mijn terug een jintak. Deze 17-18 jarige jongens en meisjes krijgen een stuk meer verantwoordelijkheid en nemen het touw meer en meer zelf in handen. Ze bereiden eigen vergaderingen voor, oefenen hun leidinggevende skills bij andere takken, en organiseren allerhande activiteiten ten voordele van hun buitenlands kamp. De taak van de jinleiding is deze jongeren bijstaan en sturen in hun ondernemingen en het stimuleren van hun initiatief en enthousiasme.

Jinleiding

Anouk Belmans

Jessica Thenaers

Groepsleiding

De groepsleiding staat in voor de algemene coördinatie, planning, opvolging van de activiteiten en de leiding, en een hele reeks aan andere praktische taken. Zij zorgen ervoor dat de scoutswerking in goede banen verloopt en de leiding en leden een toffe zaterdagnamiddag hebben, elke week opnieuw!

Groepsleidster

Manon Lagaeysse

Assistenten

Jan Swerts

Bram Cox

Materiaalleiding

De materiaalleiding vind je in ons materiaalkot. Zij verzorgen hier onze tenten, sjorbalken, keukenkoffers, zagen, bijlen, shelters, etc. Zij zorgen ervoor dat ons materiaal gereed is om op kamp te vertrekken.

Materiaalleiding

Arne Vanderlinden (verantwoordelijke)