Uniform

Wat heb ik allemaal nodig?!

Doorheen het jaar krijgen we veel vragen over waar de kentekens op het hemd moeten komen, wat er nu verplicht is aan het uniform, etc. Daarom hebben we al die vragen proberen samen te vatten op deze pagina. Als je toch nog vragen hebt, of je wilt nog kentekens kopen, moet je daarvoor niet naar de Hopper winkel in Hasselt, maar kan je terecht bij de leiding.

Scoutsbroek

Een scoutsbroek kan je aankopen in de Hopper winkel te Hasselt. Deze broeken zijn zeer stevig en kunnen verschillende jaren meegaan.

Stevige schoenen

Aan te kopen in schoenenwinkels, Hopper winkel, online, etc. Belangrijk is dat deze waterdicht zijn en tegen een stoot kunnen.

Scoutshemd

Een scoutshemd kan je aankopen in de Hopper winkel te Hasselt. Het hemd kan je ook perfect “op de groei kopen”, zo kan dit verschillende jaren mee!

Groepsdas

Iedere scouts heeft een groepsdas met bepaalde kleuren. Voor SBM zijn dit de kleuren zwart en geel. Deze kan je voor € 8,00 aan te kopen bij de leiding.

Dasknoop

Een dasknoop wordt gebruikt om de groepsdas vast te knopen rond de hals. De dasknoop kan aangekocht worden op de scouts bij de leiding.

Welpenpet

De welpenpet is uniek voor de welpentak. Deze kan je aankopen in de Hopper winkel te Hasselt.

Kentekens

Kentekens zijn niet verplicht, maar veel scouten zijn trots op hun hemd en maken hier zowaar een kunstwerk van door allerhande verkregen en verdiende kentekens hierop te plaatsen!

Uniek voor onze scouts is het “mijnlamp” kenteken, een zwart schild met daarop een goudgele mijnlamp. Deze wordt op de punt van de groepsdas bevestigd.

Alle gewenste kentekens kan je kopen bij de leiding zo lang de voorraad strekt. De prijzen liggen tussen € 0,50 en € 2,00 per kenteken. Het jaarteken is gratis!

Kostprijs uniform

De totale kostprijs voor een uniform met bijhorende kentekens, schoenen, sokken, etc. kan natuurlijk snel oplopen. Op de scouts hebben we ook heel veel tweedehands kleding, zoals hemden, scoutsbroeken, scoutsrokken, en scoutstruien. Mocht je deze eens willen bekijken, aarzel dan niet dit te vragen aan de leiding!

Hopper @scouts Beringen-Mijn

Begin oktober passeert de Hopper winkel aan onze scouts. Na de scoutsvergadering kunnen jullie hemden, broeken, t-shirts en dergelijke passen en bestellen bij de Hopper winkel. Twee weken later zijn jouw kledingstukken af te halen aan de scouts.

Hopper winkel Hasselt

De Hopper winkel in Hasselt is gemakkelijk te bereiken. Het adres is Vredestraat 6, 3500 Hasselt.

De winkel is woensdag, donderdag en vrijdag open in de namiddag van 14u tot 18u. Zaterdag is de winkel open vanaf 10u tot 18u.